زمین لرزه‌های شدیدی که در بهمن‌ماه در استان آذربایجان غربی و شهر خوی اتفاق افتاد، متاسفانه باعث آسیب فراوان جانی و مالی برای هموطنانمان در این شهر و روستا‌های اطراف آن شد، علاوه بر آن خسارات زیادی بر خانه‌های مردم وارد کرد و مشکلات بسیاری برای آن‌ها در این روز‌های سرد زمستان از جمله نبود سرپناه، کمبود مواد غذایی و بهداشتی، نبود وسایل گرمایشی و… ایجاد کرد.

مابوتانیا برای اینکه بتوانیم بار کوچکی از مشکلات بسیار زیاد هموطنان آسیب‌دیده خود برداریم تصمیم گرفتیم با جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیره‌نقدی و ارسال به این مناطق به یاری هموطنان آسیب دیده از زلزله برویم.

شرکت‌های گروه بوتان و همکاران ما در این شرکت‌ها هم که همیشه در موارد مختلف نشان داده‌اند که برای کمک به هموطنان در هر جای کشور آماده هستند و کمک به هم‌نوع را همواره بخشی از مسئولیت اجتماعی خود می‌دانند در این مورد نیز مشارکت خوبی داشتند.

در این امر شرکت‌های گروه بوتان از جمله: شرکت بوتان، چینی‌کُرد، تولا، بوتان ران، کالا و قطعات بوتان (TAP)، ابزار سرا، سی بی ران، کالا و خدمات مهندسی بوتان، آلیاژ دار، صنعتی بوتان، بیتا و آذرگرما سهند تبریز همراهی داشتند.

علاوه بر شرکت‌های گروه، همکاران بوتانی در تمام این شرکت‌ها برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر‌نقدی کمک کردند.

در مجموع مبلغ ۵٫۳۲۱٫۹۵۰٫۰۰۰ ریال برای کمک به مردم آسیب‌دیده از زلزله خوی و روستاهای اطراف جمع‌آوری شد، و همچنین کمک‌های غیر‌نقدی از جمله شیر خشک، چادر، پتو، بخاری برقی و پوشاک نیز برای کمک اهدا شد.

پس از جمع‌آوری کمکهای نقدی توانستیم اقلام زیر را تهیه کنیم:

ردیف کالا مرحله توزیع جزئیات تاریخ ارسال
1 چادر فنری 8 نفره اول 50 20 بهمن
2 پتوی نسیم 1 نفره اول 311 20 بهمن
3 بخاری فن دار اول 100 20 بهمن
4 کنسرو اول 7000 20 بهمن
5 ماکارونی، رب، برنج و روغن دوم تعداد 185 بسته هر بسته شامل: 2 عدد ماکارونی 700 گرمی، یک قوطی رب 800 گرمی، 10 کیلو برنح، یک قوطی روغن 810 گرمی 20 اسفند
  • در مرحله اول ۵۰ عدد چادر فلزی ۸ نفره، ۳۱۱ عدد پتوی نسیم یک‌نفره، ۱۰۰ عدد بخاری برقی فن‌دار، ۷۰۰۰ عدد کنسرو به همراه کمک‌های غیر نقدی اهدایی از طرف همکاران که شامل شیر خشک، بخاری برقی، پتو، چادر، پوشاک و… بود تهیه و ارسال شد.

این اقلام با کمک همکاران بسته‌بندی و توسط یکی از سرویسکاران خوب منطقه انبار و با شناسایی افراد نیازمند مناطق آسیب‌دیده توزیع شد.

با توجه به استقبال گسترده همکاران از این طرح، خوشحالیم که توانستیم

  • در مرحله دوم برای ۱۸5 خانوار بسته‌های خوراکی و غذای خشک تهیه کنیم. هر بسته شامل 10 کیلو برنج، 2 عدد ماکارونی 700گرمی، یک قوطی رب 800 گرمی و یک بطری روغن مایع 810 گرمی بود.

لازم به ذکر است که ارسال این اقلام توسط شرکت بوتان‌ران انجام شد و هزینه‌ای برای ارسال پرداخت نشد.

در انتها از شرکت‌های گروه و تمام همکاران محترم که در این مسیر همکاری و همراهی داشتند از صمیم قلب تشکر می‌کنیم و برایشان آرزوی سلامتی و موفقیت می‌کنیم، یک بار دیگر نشان دادیم که به ارزش‌های بوتان پایبندیم و در راستای اهداف‌مان که مسئولیت اجتماعی و دغدغه آرامش و آسایش هم‌نوع یکی از آن‌هاست قدم برمیداریم.

با آرزوی روزهای بهتر برای همه هموطنان به ویژه مردم آسیب دیده از زلزله.

تیم مسئولیت‌های اجتماعی گروه بوتان